logo 4lidi

Menu

4 lidi: Nově v ČR? Lokální velkoobchodní prodejny a tržnice v jednom…

Další efektivní řešení pro české podnikatele, ale i zákazníky, je vytvoření místních velkoobchodních center s tržnicí, kde by mohli nakupovat českou produkci majitelé prodejen, restaurací, hotelů, jídelen i samotní lidé.

Podnikatelé mohou společně vytvářet různá obchodní seskupení. Například 50 firem se může dohodnout o provozování velkoobchodní prodejny, kde si budou moci maloobchodní prodejci zboží objednávat či nakoupit do svých prodejen. Tato nabídka přirozeně může být rozšířena na provozovatele jídelen a restaurací, ale i na koncového zákazníka, který by v tomto prostoru mohl nakupovat jako na tržišti, čímž se násobí obchodní možnosti pro všechny zúčastněné. Do této velkoobchodní prodejny a tržiště mohou majitelé nadále přijímat další zboží od tuzemských podnikatelů.

Další z možností spojení firem je, že každý dodavatel se stane součástí celku jako podílník. Bude se tedy podílet na všem, co je s provozováním velkoobchodní prodejny a tržiště spojené a bude podílově také inkasovat zisky. Je vlastně jedno jakou formou se podnikatelé budou propojovat, měli by ale určitě začít přemýšlet nad tím co nejdříve.

Tyto prodejny mohou být dále propojovány a distribuovat mezi sebou zboží, přestože budou mít jiné vlastníky. Vznikne tak necentralizovaná síť, která bude v rukou vícero podnikatelských subjektů.

Přirozeně budou vznikat i formy dopravy a přepravy zboží již ze stávajících poskytovatelů služeb či budou pod taktovkou výrobců a prodejců v rámci této myšlenky vznikat nové.

Je důležité klást důraz na to, aby každý obchodník patřící do této necentralizované sítě se připojoval na zcela základě svobodných a dobrovolných rozhodnutí, kdy tato spolupráce jemu samotnému přináší obchodní smysl. Každý by nadále rozhodoval o svém podnikatelském subjektu a hledal cesty propojení a fungování s jinými. Je doba, kdy každý sám má zhoršené podmínky pro rozvoj, ale v případě sjednocení mohou v krátké době růst, dělí si totiž náklady a vytváří nové obchodní příležitosti.

Všichni lidé tohoto živého řetězce by měli mít na paměti, že je třeba přestat být nevědomým konzumentem, ale začít opravdu přemýšlet nad tím, co kupuji, od koho to kupuji a jaké je zboží kvality, zda je cena objektivní či neférová. V případě obchodníka, zda plní etické a morální hodnoty. Dnes na trhu existuje mnoho podvodníků, lidí, kteří se nestydí při krizích vydělat na úkor druhých. Tímto způsobem se ale lidé navzájem vykořisťují a ve výsledku se jedná o destrukci namísto rozvoje. Přestaňme být pouhými „lidskými zdroji“ a budujme takové spolupráce, do kterých budeme investovat svou energii, vědomosti, čas a peníze, a kde se nám budou tyto energie vracet v podobných či vyšších hodnotách, což je zdravý mezilidský vztah. Nezdravé destruktivní vztahy jsou, když lidé či skupiny parazitují na druhých ve svůj vlastní prospěch.

Sledujte naše stránky, budeme Vás v průběhu informovat o dalších krocích vedoucích k propojení lidí/zákazníků, výrobců, prodejců, obcí a měst, a o projektech „Obecní prodejna/prodejna v obci“ a „Velkoobchod a tržnice v jednom“…

Text: 4 lidi Foto: Ilustrační

hi SEO, s.r.o.

Přihlášení