https://www.svedomi-naroda.cz/…/jak-s-vami-manipuluji…/
Dagmar Kubinová má roky praxe v obchodu a marketingu. Prokoukla důkladně manipulaci, kterou s námi hrají obchodní řetězce. A reaguje na ni nejen slovy, ale i činy jakožto zakladatelka projektu 4lidi.cz, který propojuje lokální výrobce, distributory, prodejce a zákazníky. Známým heslem „Nechci slevu zadarmo“ to totiž dnes v obchodech jen začíná.
„Nejlépe to vystihuje slovo chaos,“ říká Dagmar Kubinová o obchodech s potravinami a zbožím každodenní spotřeby. Mění se složení výrobků s ohledem na snahu výrobce ušetřit či prodloužit trvanlivost. Nenápadně se zmenšuje objem a cena přitom zůstává stejná či spíše roste. Do potravin se přidává obrovské množství umělých látek. To vše pak obchody nabízejí co chvíli v „supervýhodných akcích“, a to nejlépe jen pro „své věrné“, tedy držitele kartiček a aplikací. „Je to tlak na změnu chování lidí ze strany řetězců. Nechtějí, abychom nakupovali podle toho, co potřebujeme nebo co chceme vařit, ale podle toho, co oni nám chtějí prodat,“ upozorňuje Dagmar Kubinová.
Proč lidé s jedněmi z nejnižších příjmů v Evropě platí za služby i výrobky více než ve většině dalších zemí? Jak se na trhu podepisují dotace, které jdou do jednotlivých částí dodavatelského řetězce? Jak se osvobodit z nastavení, že si tohle všechno musíme nechat líbit? Co může dělat každý malý spotřebitel proti nenažranosti korporací? Poslechněte si a nechte se inspirovat ke konkrétním krokům.
____
Sledujete rádi naše videa? Podpořte naši nezávislou redakci darem zaslaným na účet číslo 123-3999560217/0100 (IBAN CZ38 0100 0001 2339 9956 0217, BIC KOMBCZPPXXX). Na každém daru záleží, všechny platby dělají v součtu velký rozdíl. Děkujeme.
#jakšetřit#zdravyzivotnistyl#spotřebitelsképrávo#zdraví#potraviny#zdravastravaa#kubinova#svedominaroda#4lidi
Foto: Svědomí národa Text: Svědomí národa